Čury, mury, fuk

29.03.2020 12:44

Čury mury fuk

Trochu mi (obrazně, zatím žádné příznaky kovidu nenám) běhá mráz po zádech z toho, jak rychle se naplňují mé vize. Před necelým šestinedělím jsem psal blog, kde jsem modeloval fiktivní situaci, ve které měli čtenáři svým výběrem rozhodovat o životě a smrti jedinců ve skupině. https://karel-blog.webnode.cz/news/jak-byste-se-zachovali/ . A dnes je to v mnoha nemocnicích ve vyspělém světě realita.

Už několik let upozorňuji na to, že jdeme proti přírodě a že se to projevuje. Psal jsem o suchu, o nedostatku žížal, o povodních, o vichřicích a polomech, o kůrovci a hryzcích a hraboších, o nesmyslnosti šestapadesáti pohlaví, o tom, že se s přírodou nedá válčit, že se musíme přírodě přizpůsobit. Stále jsme chtěli poroučet větru, dešti, tak nyní přišla pandemie. Nakonec si fakt budu moci myslet, že jsem vizionář.

Nejsem vizionář. Jen selským rozumem docházím k závěrům, že takové chování společnosti jde proti procesům systému, který ono nepatrné kolečko lidstva otáčející se v protisměru a drhne, sám vyeliminuje. Což se právě děje.

To je potřeba si uvědomit, rychle srazit paty a začít se točit „po směru“. Třeba stále máme, coby lidstvo, šanci přežít.

Opět jsem si pohrál s grafy a čísly, přidal dva ocásky hadí a kachní kost od včerejšího oběda, uvařil lektvar a nalil to vše do věštecké koule. A viděl jsem (ovšem v hodně husté mlze a s minimální zárukou) tuto prognozu pro Českou republiku:

Trend ukazatele R klesá, a to je důležité a pozitivní.

Bylo by dobré, kdybychom se udrželi v absolutním počtu prokazatelě nakažených pod 15 000 alespoň do 14.dubna . To by byl podstatný ukazatel, že zvolená strategie funguje.

Počet uzdravených by měl začít postupně stoupat výrazněji od 1. dubna.

Výraznější potvrzení či vyvrácení této prognozy by mělo být patrné okolo 5. dubna

Výrazný zlom k lepšímu by měl nastat okolo 12. dubna, kdy by denní počet vyléčených byl podobný počtu nových případů.

Někdy v květnu by ukazatel R klesl pod 1 a situace by se mohla začít lepšit.

To, co jsem uvedl, je má soukromá prognoza, zakládající se na posouzení dostupných dat od nás i ze světa.Samozřejmě, že může být chybná a priori, také může nevyjít v důsledku nepředvídatelných změn, ale doufám, že zásadně chybná nebude a nějaké nepředvídatelné faktory nezasáhnou.

Je stále nutné, aby i při náznacích zlepšení celá společnost zůstala ukázněná a nadále dodržovala jednak centrální nařízení, ale i individuální postupy k ochraně sebe i svého okolí. Takže:

Dodržujme karanténu a ostatní centrální nařízení, dodržujme zvýšenou hygienu, myjme si ruce a obličej, nosme roušky, dodržujme odstup a buďme reálně optimističtí.

Čury, mury fuk

Zdraví a přeje zdraví

Jirka B.

P.S. O tom, jak se situace mění každým okamžikem, svědčí to, že než jsem stačil článek zavěsit, byl jsem odvolán k hasebnímu zásahu, neboť sousedovi chytl kompost od vysypaného popela, od kompostu zahradní kůlna, od zahradní kůlny naše jedle přes plot a požár se šíříl do výšky i šířky. Než přijeli hasiči, podařilo se nám dostat pomocí vody z našeho bazénu a dalších zásob požár pod kontrolu a hasiči už jen dohašovali. Takže stále platí, že když trable udeří, je nutno být připraven. Akorát jsem někde při hasebním útoku ztratil brýle, jak jsem startoval od počítače.

J.B.

 

Diskusní téma: Čury, mury, fuk

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek