We do it ! ????

26.04.2020 20:09

We do it! ???? Možná, že We hovno do it!

Teď jsem pár dní vypustil psaní o Covid – 19. Čeho je moc, toho je příliš, tak jsem nechtěl přikládat pod kotel. Ne, že bych nepřikládal, ale spíše v letní kuchyni, kde jsem začal opět vařit. Baví mně to, odreaguji se a protože vařím na dřevě, které pochází jednak z prořezů na zahradě, jednak je to klestí z lesa, tak to nic nestojí a ještě čistím zeměkouli.

Zatím jsem kuchtil karboše grilované na náhrobním kameni s grilovanou zeleninou a s americkými bramborami s grilovanou cibulkou, další den jsem vařil jako polévku rumnunskou zeleninovou čorbu s krutonky a domácím jogurtem a jako druhý chod kynuté ovocné knedlíky s jahodovou, jablečnou a rybízovou náplní, včera jsme vařili s vnučkou jako polévku italskou pappa col pomodoro, u nás doma přejnmenovanou na obláčkovou polévku a k tomu bramborák pečený na rozpáleném náhrobním kameni. Dnes jsem vařil kuřecí vývar a k tomu kuře na kolečku.

Kuře na kolečku je kuře na rožni. Při úklidu zahradního domku jsem objevil asi 30 let postrádaný rožeň s nastavitelnými špicholáky, který se nevejde na ohniště v krbu, takže jsem oheň na grilování založil ve stavebním kolečku a přes něj položil rožeň.

Trvalo to dost dlouho, ale výsledek rožnění byl dobrý.

 

Kromě kuchtění si karantenu zpestřujeme výletky po okolí. V pondělí okolo konopišťského rybníka, mezi tím procházky po okolních lesích, v pátek údolím Mnichovky z Hrusic k Sázavě k Hlásce, známé z historické detektivky Zločin na Zlenicích hradě. To Konopiště a ty lesy byly v pohodě, lidí řídce, Mnichovka byla hustá.

Takže by se dalo konstatovat, že pandemická omezení mne do depresí nevedou.

A teď k pandemii. Jak jsem konstatoval, obrannou fázi naše společnost zvládla. Ale, jak jsem napsal v minulém blogu, sedíme v zákopech a musíme přejít do ofenzivy.

Nastává rozvolńování přísných opatření. Trochu se bojím, že vláda a řídící orgány trochu podlehly tlaku veřejnosti a čachrům opozice a mám obavy, aby se rozvolňování nezvrtlo v malér. Rozvolňování ano, ale kohout povolovat postupně a kontrolovaně a být připraveni jej bezpečně utáhnout, kdyby …! A podobná obezřetnost platí i pro každého z nás.

O charakteru viru Covid – 19 se toho zatím moc neví, stejně tak o stavu promořenosti naší populace i o charakteru imunitní odpovědi organizmu na tento virus. Je příliš mnoho neznámých a proměnných, než abychom se mohli bezstarostně rozvolnit. Virus si stále zaslouží respekt a opatrnost. Očkovací protilátka pro bezpečnou aktivní imunizaci zatím není a třeba ani nikdy nebude, léky snižující riziko těžkého průběhu onemocnění jsou také spíše diskutabilní.

Lidstvo si tak nějak myslí, že všechno zvládneme, ale ono to tak není, je to jen lidská namyšlenost a vykřikovat We do it! Je jen nabubřelé propagandistické teátrum. Matka příroda je mocná, lidstvo svojí nabubřelostí sype písek do jejího soukolí a tudíž příroda zpupné lidstvo varuje, nyní už spíše trestá. Takže žádné We do it!. Je docela možné, že We hovno do it! . Prostě, že tuto pandemii nezvládneme. Nebo tak tak, ale s hodně odřenýma ušima a to ještě jen někteří z nás.

Tato pandemie, pokud budeme mít štěstí, by měla být pro lidstvo memento. A pokud si to neuvědomíme a nezpokorníme, pak se Univerzum bez hrstky podivných organizmů sídlících na planetě Zemi klidně obejde. To bychom si měli uvědomit.

Zdraví a přeje zdraví

Jirka B.

 

Diskusní téma: We do it ! ????

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek