Prověřil jsem roušku v praxi

27.10.2020 10:29

Prověřil jsem roušku v praxi

Včera jsme spojili příjemné s užitečným a vyrazili jsme se ženou autem na cestu do jižních Čech na hroby mých předků a příbuzných.

Příjemné bylo to, že to byl příjemný výlet za pěkného podzimního dne krásně zbarvenou přírodou do kraje mého mládí a navíc s procházkou lesem na zdravém povětří, užitečné bylo, že jsme s předstihem Dušiček navštívili hroby příbuzných, čímž jsme si připomněli nejen rodinné, ale i rodové vztahy, trochu jsme ty hroby poklidili a ozdobili, navíc jsme cestou zašli na houby a také nasbírali nějaká jablka - štrůdláče na mezi v aleji.

Samozřejmě, že jsme brali v potaz epidemickou situaci a dodržovali nejen nařízení, ale i další rozumná opatření bránící infekci.

Vyrazili jsme na cestu tak, aby na hřbitovech byl co nejmenší provoz a v případech možného kontaktu s dalšími lidmi jsme sebe i je chránili nasazenou rouškou.

A tak mohu potvrdit, že roušky omezují distribuci kapénkové infekce do okolí, což je zásadní předpoklad omezení možnosti infekce. Důkaz jsme provedl zkusmo, neboli empiricky. 

To bylo tak: Zapaloval jsem na hrobě svícen zápalkou a když svíčka vzplála, chtěl jsem sirku sfouknout. Ať jsem foukal, jak jsem foukal, zápalka plála dál, plamének ani nezakolísal, až jsem si připálil prsty a sirku zahodil. Pozdě jsem si uvědomil, že mám na obličeji roušku, která perfektně zadržela silou vydechovaný proud vzduchu, tedy že blokovala fouk.

Plynou z toho hned dvě poučení. Za prvé rouška není natolik obtěžující, aby si nebylo lze na ni zvyknout a prakticky ji nevnímat a za druhé, že i podomácku vyrobená rouška tlumí byť silou vydechovaný vzduch a tudíž brání nejen sfouknutí zápalky, ale i vzdušné distribici virulentního aerosolu, který je kardinální příčinou dalších a dalších infekcí v současnosti aktuálně kovidového viru. Kdo nevěří, ať tam běží a sám se přesvědčí.

A já teď půjdu zpracovávat ty štrůdláky na mošt, na džem a na konzervovanou jablečnou přípravu na záviny. Mňam. 

Zdraví a přeje zdraví

Jirka B.

 

Diskusní téma: Prověřil jsem roušku v praxi

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek