Proč jsem dnes neslavil

17.11.2019 21:27

Proč jsem dnes neslavil

Dneska je to třicet let, co ten občasný demonstrační bugr proti minulému režimu u nás přerostl jednodenní akci a skončil pádem komunistického režimu, což je interpretováno jako nastolení svobody a demokracie u nás. A tak se všeobecně slavilo.

Já jsem si na ten den vzpomněl, kvitoval onu tehdejší změnu s povděkem a věnoval se užitečné a potřebné činnosti.

Neslavil jsem a neslavím. Jednak nejsem nějaký takový permanentní slavitel, abych slavil i Den akvaristů jako příležitost k bene, jednak si myslím, že když jsem tam na té demonstraci 17.11.1989 a na demonstracích v těch předešlých i následujících dnech byl, tak jsem si svůj potřebný díl na nastolení svobody a demokracie poctivě oddemonstroval tehdy, když se to vařilo a bylo to „vo hubu“ a fakt nemám důvod se účastnit toho absurdního tyjátru , jehož režie se chopila podivná kohorta, o jejichž kladném vztahu ke svobodě a demokracii mám své podložené pochyby.

Na podiích ambiciozní pimprlata voděná na prebendách obskurních loutkovodičů, v ulicích hejna frustrantů, řešících si pozdní pseudoangažovaností své osobní mindráky, svá osobní zklamání, své osobní zájmy.

Ne, to opravdu není společenství, které by mi imponovalo, mne přitahovalo, mne aktivovalo.

Do ulic vyjdu, tak jako v dobách minulých, až to bude opravdu potřeba, až bude svoboda a demokracie v akutním ohrožení. A když jsem měl možnost zaznamenat aroganci, neomalenost a agresivitu některých z těch „slavičů svobody a demokracie“, ani to nemusí být nějak za dlouho.

Jirka B.

 

Diskusní téma: Proč jsem dnes neslavil

Plná náměstí

matka | 17.11.2019

I na plné Letné může býti jednostranná prázdnota.

„Lidé si mylně domnívají, že dříve či později se přece něco musí stát. To je hluboký omyl. Život může být docela dobře zároveň krátký i prázdný.“ — Michel Houellebecq,

Re: Plná náměstí

Jirka B. | 18.11.2019

děkuji za příspěvek do diskuze. Ano, na Letné byla prázdnota. A nejen prázdnota ideí, ale i prázdnota lebek. A organizátoři dokonce prázdnotu přiznali, když onu jim blízkou "demokratickou opozici " vyzvali, aby konečně přišla s nějakou vizí do budoucna. To je přiznání toho, že tyto "opostrany" jsou jen jakási formální organizační seskupení, ale postrádají to základní, co by měly strany mít, tedy vizi budoucnosti, do které by chtěly společnost vést. Nejsem Babišův volič, ale uznávám, že Babiš je schopen nějakou vizi společnosti nabídnout. A Zeman. A také Trikolora. Proto ti milionchvilkaři a ostatní dobroserové nejvíce brojili proti těmto třem. Je to podle zásady "Naše koza chcípá na úbytě, tak zabijeme kozy těm, co jim kozy prosperují".
Jinak to čtvrtmilionové sešlí na Letné je jen shromáždění nespokojených, které kromě osobní frustrace nespojuje nic jiného. Co může spojovat neomarxistu s teatrálním komunistobijcem, rusofoba s ekoteroristou,nevidomé děvče zneužité k vyvolání kýčovitého a sladkobolného zdání lidskosti pořadatelů s hloupou a svéhlavou exmanželkou, utíkající před manželem alkoholikem, co bigotního katolíka se sexuálně dezorientovaným nositelem jednoho ze čtyřiceti pohlaví? A tak se ten dav zmůže místo proklamované lásky a pravdy jen na nenávist a lež a místo proklamované svobody a tolerance na usurpaci jediné pravdy a na primitivní sprosté urážky těch, kteří s nimi nejsou v jedné linii.
Když nic jiného, tak ten den a průběh "oslav" byl velmi vypovídající o různých segmentech naší společnosti.

Re: Re: Plná náměstí

matka | 18.11.2019

Připadá mi to tak trochu schizofrenní.
Stejně jako u nás, když si starostka odvolala místostarostu, ztratila většinu v zastupitelstvu i radě, tak podala demisi, a velice s celým úřadem u toho plakala (makat má a ne plakat). Následně pár nadšenců nosilo podepisovat petici za její setrvání v úřadě, tož dnes se na zastupitelstvu dozvím, jestli skutečně demisi odvolala.
Jsou to v Praze i zde komedianti.
Nejspíš se půjdu příští měsíc podívat i na "mladýho" Klause k nám do hospody,...
Zdravím, Zdena

Přidat nový příspěvek