Pomozte mi, prosí, zbavit se zhoubné závislosti

02.03.2023 20:26

Pomozte mi, prosím, zbavit se zhoubné závislosti

Přiznám se. Propadl jsem opět zhoubné závislosti. Po mnoha letech abstinence, jsem nevydržel, porušil jsem závazek daný sám sobě a opět jsem začal diskutovat na diskuzních prostorech na Seznamu a Novinkách. Neměl jsem to dělat. Žere to čas a nemá to valný smysl. Podlehl jsem vidině určitého ohlasu a možnosti střetávání názorů s okamžitou reakcí. A chiméře, že to bude konstruktivní. Není. To není diskuze, to je většinou kompenzace IQ mindráků většiny diskutujících. A ta vidina argumentačního pingpongu, který se ale nekoná, mi zabírá čas a odvádí od něčeho smysluplnějšího, jako je například čas na kultivování tohoto zdejšího mého blogového prostoru.

Proto Vás žádám, zapojte se do diskuzí pod zdejšími články a odvěďte mne od zhoubné závislosti na účasti v diskuzi výše uvedených médií.

A nyní již k dnešnímu tématu. Bude to o hranici sociální pohody a nepohody v naší společnosti. Kdesi tam na Seznamu, či Novinkách jsem reagoval na oslavné sdělení, že česká společnost vybrala peníze na raketomet pojmenovaný Přemysl určený do války na Ukrajině.

Mně osobně dodávky zbraní, které udržují válečná konflikt, zvyšují utrpení živých a množí entitu mrtvých, se nezdají dobrou „humanitární“ pomocí, zvláště v době, kdy je naše společnost v takových ekonomických problémech a sama má nenaplněnou potřebu sociální pomoci mnoha potřebným. Když jsem svůj názor zveřejnil, vyvolal jsem smršť „kritiky“, z níž jaksi nejformulovanější byl názor jednoho z oponentů, že naši potřební u nás v podstatě nejsou potřební, protože hlady u nás nikdo neumírá! Mně takovéto sdělení připadá absolutně nehumánní, neempatické a nemorální. Velké skupině diskutérů však tento názor připadal normální a byl kvitován podporou.

A tak bych se vás rád zeptal, kde podle Vás leží v naší společnosti ona hranice mezi sociální pohodou a nepohodou, kterou považujeme za vyspělou.

Říká se, že člověku stačí k životu teplá voda na mytí, teplé jídlo na stravu a teplá postel na spaní. V podstatě je to pravdivé minimum k přežívání. Ale osobně si myslím, že jmenovaná triáda není atributem vyspělé (tedy sociálně vyspělé) společnosti.

K sociální pohodě kromě možnosti se základně najíst, bazálně mít možnost hygieny a mít kde se vyspat zajisté patří i určitá nadstavba společenského, kulturního vyžití, vzdělávání, cestování, možnost dostatečné zdravotní a sociální péče atd. A čím vyspělejší je společnost, tím vyšší úrověň by měla mít tato nadstavba.

A takové možnosti by měla mít, byť v určitém kvalitativním a kvantitativním rozmezí, celá společnost, nejen privilegované a lépe situované vrstvy. Měly by  mít důstojné možnosti pro život i ty vrstvy, které jsou znevýhodněné věkem, zdravotním stavem, tělesným, či sociálním hendykepem. Staří, opuštění, zdravotně postižení, samoživitelky, děti za sociálně slabých rodin a podobně. To proto, že každý systém je limitován svým nejslabším článkem. A možnost důstojného života a sociální pohody u nás pro mnohé není.

Nemyslím si tedy, že je správné vybírat na raketomet Přemysl a poslat ho do zahraničí  ničit, mrzačit a zbíjet. Pro mne je to spíše asociální exhibice, než počin lidskosti.

V prvé řadě by sociální aktivity měly být zaměřeny na řešení problémů vlastní společnosti. A to jak sociální aktivity vládní, tak společností dobročinností se zabývajících, tak jednotlivců.

Mou představou je, aby tyto sociální podpory zajišťovaly přiměřeně důstojný život všem potřebným. A to u nás nevidím. Spíše, než nápravu v současnosti vidím omezování těchto služeb, eventálně jejich cílení špatným směrem, což vytváří další entity potřebných, čímž se uzavírá bludný kruh, či spíše smrtící tobogán divokého pádu ke společenské bídě.

Proto se hodlám dne 11.3.2023 účastnit ve 14 hodin na Václavském náměstí v Praze demonstrace s názvem "Česko proti bídě".

Zvažte i Vy tuto možnost.

Byl bych rád, kdybyste i Vy v diskuzi napsali, zda je lépe přispívat na raketomet pro Ukrajinu, nebo na podporu řešení sociálních problémů uvnitř naší společnosti. A také napište, co vy považujete za rozhraní sociální pohody a sociální nepohody. Je to umírání, či neumírání hlady,  nebo možnost účasti dítěte samoživitelky na kurzu plavání? Například.

Sociální pohoda zajisté ovlivňuje i pohodu tělesnou a duševní, tedy zdravotní stav jedince, potažmo společnosti. A zdravotní stav jedince a společnosti do značné míry určuje kvalitu společnosti a její perspektivy. Myslete na sebe, své potomky, na potřebné.

Zdraví a přeje zdraví

Jirka B.

 

 

 

 

 

Diskusní téma: Pomozte mi, prosí, zbavit se zhoubné závislosti

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek