Pandemie mi dala příležitost být hrdý na to, že jsem Čech

02.04.2020 06:56

Pandemie mi dala příležitost být hrdý na to, že jsem Čech.

Motto:

Jsme malí, slabí.

Dosti těchto řečí! Jen kdo tak zoufá, sláb a malý jest.

 

Jsem hrdý na to, jak naše společnost zvládá pandemii koronaviru Covid – 19.

Jsem hrdý na vládu, krizový štáb a ostatní exekutivu, která opatření proti pandemii řídí.

Jsem hrdý na drtivou většinu našich občanů, kteří nařízení plní a dodržují.

Jsem hrdý na stav českého zdravotnictví, které zvládá své úkoly nejen navýšené neočekávanou pandemií, ale i vedle toho zvládá poskytování potřebných služeb.

Jsem hrdý na ty, kteří každodenně ve ztížených a mnohdy ne tak zcela bezpečných podmínkách nadále vykonávají svoji práci a zajišťují tak, byť pochopitelně omezené, fungování státu.

Jsem hrdý na ty rodiče, ze kterých se stali den ze dne učitelé a dvacet čtyři hodin denně se starají o program svých dětí.

Jsem hrdý na děti, kteří svojí ohleduplností chrání své rodiče v letech.

Jsem hrdý na výsledky naší české společnosti v boji s koronavirovou pandemií.

Děkuji všem, kteří se podílejí, kteří na sebe berou nelehké břímě rozhodování, ale i nelehké plnění těchto rozhodnutí. Nemohu vyjmenovávat jednotlivě, ale všichni vědí, kdo si poděkování zaslouží. A když už někomu poděkovat extra, tak v zastoupení snad těm šičkám a šičům roušek, kteří nečekali, co udělá jejich země pro ně, ale sedli za singrovky a začali nezištně pracovat pro svoji zemi. Opět platí „Zlaté české ručičky“.

Mnohdy se cítíme méněcenní, druhořadí, zaostalí. Vzhlížíme k těm za kopečky, kteří mají auta větší, měnu tvrdší a trávu zelenější. Ale je to tak?

Když přišla krize, najednou se ukazuje, že jí proplouváme daleko snadněji, daleko schopněji, s daleko menšími tragediemi, než ty „prvořadé státy světa“.

Přestaňme se hrbit a narovnejme se. Můžeme stát vzpříma a každému se dívat rovně do očí.

A až pandemie ustoupí a ona ustoupí, pak zůstaňme rovní a hrdě vzpřímení a nepřestávejme se všem dívat sebevědomě do očí. Uvědomme si svoji cenu a dejme to světu znát!

Zdraví a přeje zdraví

Jirka B.

https://www.youtube.com/watch?v=KcaqR_3uOYg

 

Diskusní téma: Pandemie mi dala příležitost být hrdý na to, že jsem Čech

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek