Koronareport 157. týdne kovidové epizody

20.02.2023 19:08

Koronareport 157. týdne kovidové epizody

Takže jsme vstoupili di čtvrtého roku kovidové epidemie. Pomalu to vypadalo, že epidemie odchází a tu máš, čerte, kropáč, zase se rozjíždí. A to sice pomalu, ale jistě a týden, co týden přidává na forsáži už měsíc. 154. týden R=1,07, 155. týden R=1,39, 156. týden R=1,41, 157. týden R=1,49.

Takže hned na statistiku.

Takže statistika 157. týdne kovidové epidemie: V minulém 157.týdnu kovidové epizody bylo prokázáno 5 721 nových případů infekce Covid – 19, denně průměrně 817,29 prokázaných infekcí, což je změna na 149,4 % stavu předcházejícího 156. týdne, kdy byl počet nově prokázaných případů 3829. Hodnota reprodukčního čísla R měla v minulém týdnu hodnotu R= 1,5. Epidemie v minulém 157. týdnu opět dosti výrazně akcelerovala. .

Celkový počet nově prokázaných infekcí od začátku epidemie je 4 601 177 případů. Počet zemřelých v minulém 157. týdnu je uváděn v počtu 32. V souvislosti s infekcí kovidem zemřelo od počátku pandemie 42 380 jedinců. Smrtnost dlouhodobě mírně (v oblasti tisícin procenta) kolísá a je pod 1% (0.92)

(Poznámka: počet týdenních úmrtí je přibližný, může být průběžně měněn a upřesňován. Validnější je celkově uváděný počet.). Tolik tedy statistika 157. týdne kovidové epidemie.

Myslím, že to, co je potřebné je stále a úzkostlivěji dodržovat hygienická a protiepidemická pravidla a snažit se omezit riziko nákazy třeba nošením roušek v exponovaném prostředí a pokud možno se vůbec exponovanému prostředí vyhýbat. Marně čekám na nějaké ústřední vládou, ministerstvem zdravotnictví, hygienou, či jiným kompetentním státním orgánem vydané vyjádření, informace, či pokyny. Neschopní, jako v mnoha důležitých problémech společnosti. Holt „Nerušit, vládneme!“.

Takže se snažte řešit problém sami, nic jiného nám nezbývá. Očekávám, co přinese další týden.

Zdraví a přeje zdraví

Jirka B.

 

Diskusní téma: Koronareport 157. týdne kovidové epizody

proboha - Kovid!

Mirec | 21.02.2023

Právě jsem doma s kovidem, pracuji na zahrádce a čekám, až ta druhá čárka zmizí. Jsem nakažený již potřetí, prvně jsem patřil k těm darebákům,z Prahy6 co to přivezli z lyžování z Rakouských alp. Měl jsem dva dny zvýšenou teplotu a týden rýmu. Jinak mi bylo dobře. Za rok se začalo očkovat, ale nějak se mi nechtělo to podstoupit, sice už mi bylo dávno šedesát, ale po tom prvním průběhu jsem to považovl za zbytečné. No a pak jsem nesměl nikam (soud to uznal jako protiústavní) okres jsem mohl opustit jen na potvrzení zaměstnvatele (opět protiústavní) Zaplatil jsem 8x pokuty za nenošení roušky (po výroku soudu o protiústavnosti jsem 20 tis. dostal zpět. O nesmyslnosti roušek pak informovalo asi 40 různých studií z celého světa. Na podzim r.21 jsem zasde měl pozitviní test, tentokrát bez jakých koliv příznaků a bonusem byl cestovatelský odpustek na 6 měsíců! Hurá, vyrazil jsem na Slovensko! No a nyní opět pozitivní test, pracuji s dětmi, tak se při rýmě vždy testuji. Tak že rýma a jinak plná svěžest, čarka se ukazovala 3 dny a dnes zmizela. To je můj Koronareport č. 1.Mimochodem i moje 94 letá tchyně to chytla, když byla na operaci v nemocnici, není očkovaná a zvládla to se zvýšenou teplotou. Přeji všem pevné zdraví a s polu s Masarykem zdravím slovy - nebát se a nekrást!

Re: proboha - Kovid!

Jirka B. | 21.02.2023

Děkuji za přečtení, reakci a názor. Já jsem nosil roušku a respirátor, byl jsem třikrát očkovaný, okolo mne v rodině a sousedství to měli všichni v různé intenzitě a s různým počtem reinfekcí a recidiv. Chodil jsem mezi nimi, neboť jsem byl servisman, nikterak jsem nedodržoval vzájemnou izolaci a nic. A při tom mám všechny rizikové faktory a pár jich navíc. Asi jsem si celoživotním kontaktem s infekčním prostředím a lidmi vypěstoval širokou nespecifickou imunitu a doplnil jí imunitou specifickou. Přesto s významem očkování nejsem schopen sám posoudit smysluplnost, stejně, jako většina populace a spoléhal bych na názor odborníků, kdyby byl jednotný a byl odborně jistý.

Přidat nový příspěvek