K nám na Vánoce chodí Ježíšek

25.12.2017 11:34

K nám na Vánoce chodí Ježíšek

Včera večer se u nás zastavil Ježíšek. Jako ostatně každý rok.

Odolali jsme pokusu o anexi  vánočního duchovního prostoru Dědou Mrázem v letech padesátých a šedesátých i porevoluční invazi Santy Clause, přijíždějícího na náklaďáku plného Coca Coly.

Holt homosexuální afroameričan Santa Claus s líným bílým manželem panem Clausem, jak je v současnosti nejnověji v USA prezentován vánoční donátor, u nás snad nedostane šanci, i když na pár barácích v okolí je vidět, jak šplhá po okapu ke komínu.

Vánoce u nás proběhly tradičně v kruhu širší rodiny, se stromkem, černým Kubou, rybí polévkou, salátem a kaprem, cukrovím, koledami a  dárky, které přivezl Ježíšek pod stromeček právě v okamžiku, kdy jsme byli a pěli vedle v pokoji. Štědrý večer v klidu, míru a pohodě.

Takže jen pár poznámek. Po zahradě nám léta „běhají“ stáda šneků. Již pár desetiletí jsem se každý rok chystal, že je pochytám a uvařím si je. Letos jsem ochutnal na Vánoce zakoupené tradiční české vánoční šneky a ti naši domácí se mohou uklidnit. Chytat a vařit je nebudu. Nechutnali mně a navíc jsem si z nich cachtajícím máslem umastil kalhoty. Takže nejen lanýže, ale i šneci mne neokouzlili. Ani krevety, ještě tak občas mušle. A když si představím, že za tu cenu šneků bych měl u Bansethů v Nuslích porci kachny se zelím a knedlíkem a něco na zapití, nebo 6 porcí téhož oběda doma, je mi z toho radost zaplakat.

Trochu mne děsí také ten vánoční konzum. Máme se celý rok „nad potřeby“ a na Vánoce ještě přitvrdíme. Asi by to chtělo trochu brzdit. Rozjímejte!

Letos jsem si také uvědomil, jaká ekologická zátěž Vánoce jsou. Plýtvání elektrickou energií, masivní tsunami obalů ať papírových, či plastových, miliony litrů přepáleného oleje v kanalizačním potrubí. Například. Fakt by to chtělo brzdit. Pozor dejte!

A teď bych měl začít čtenářům přát. Ale mé články, soudě podle reakcí, žádné čtenáře nemají, ačkoli bych odhadoval podle counteru, že každý můj článek přečte minimálně okolo 250 čtenářů. I na Štědrý den zavítalo na můj blog, na kterém se již pět dní nic nezavěsilo, okolo šedesáti čtenářů, aby si prohlédlo okolo čtyř set stránek. Tak pro ty tajemné „mrtvé duše“, které mým blogem anonymně proplouvají, přece jenom přání: Přeji Vám to, co si zasloužíte.

Jirka B.

Diskusní téma: K nám na Vánoce chodí Ježíšek

Poděkování za příspěvek a přání

Jirka B. | 26.12.2017

Zdraví a přeje oběma diskutérkám hodně štěstí, spokojenosti a zdraví.
Jirka B.

Re: Poděkování za příspěvek a přání

matka | 26.12.2017

Děkuji, přeji i Vám ať se vše daří.

Hezké sváteční dny

matka | 26.12.2017

U nás se prý také stavil Ježíšek. Teda nezahlídla jsem ho. Omezit vánoční konzum? No, dopoledne jsme včera vezli dcerku na vlak do Brna a v podchodu tam kdosi hrál na kytaru a ponoukal k omezení konzumu. Manžel se začal vztekat, OVŠEM JÁ SI DOVOLILA PO OBĚDĚ PADNOUT A NEJMÉNĚ 2 HODINY SPÁT A SPÁT, TÉMĚŘ JAK TI kARAFIÁTOVI BROUČCI,.

Rozjímám, a pozor dávám

Jarka Jarvis | 25.12.2017

Šneky a krevety ráda, Vánoce ne - z důvodů, které uvádíte výš. Mr. Scrooge by jestě dodal, "bah, humbug!!" V pohodě si užijte, co z nich ještě zbývá!

PS: Máslem ze šneků jsem si kdysi umastila zbrusu novou, semišovou sukni. Plakala Jaruška Jarvisová...

Přidat nový příspěvek