Frazeologizmus

13.03.2020 17:19

Frazeologizmus

Co je to frazeologizmus? Frazeologizmus je slovní spojení dvou a více slov, které má obvykle srozumitelný obrazný, přenesený význam. Synonymem tohoto slova jsou například slova úsloví, rčení, idiom.

Některé z frazeologizmů jsou perzonifikované, např.

Je jako Fryštejnský, Je to Švejk, Má výdrž jak Zátopek, Nedělej Zagorku, Nebuď Mrva, Jsi Grázl.

Příklady jsou jasné. Myslím, že všichni alespoň průměrně vzdělaní Češi vědí, co uvedené frazeologizmy znamenají.

V souvislosti s pandemií v Česku mne napadl jeden nový frazeologizmus: Nebuďte Hrušínský!

Jirka B.

Po kliknutí zde  na následující text:  Na obrázku patrně čeká zbídačený nezaměstnaný soubor Divadla na Jezerce  na Úřadu práce Prahy 4, aby se pokusili nalézt užitečné uplatnění např. při doplňování regálů v supermarketech, nebo jako sanitáři ve zdravotnických a sociálních zařízeních.

 

 

Diskusní téma: Frazeologizmus

Fotka je asi z přilehlé divadelní restaurace

Jirka B. | 13.03.2020

Fotka je asi z přilehlé divadelní restaurace. Ono se v Divadle Na Jezerce možná lepší vaří, než hraje. Alespoň já jsem tam častěji večeřel, než sledoval představení. Jezerka je moje "osudová" záležitost. 35 let jsem bydlel v sousedství, chodil tam od dětství do zahradní restaurace i do sálu, každý podzim a jaro tam hrabal se školou v rámci pracovní výchovy listí, absolvoval lampionové průvody, randil s manželkou, jezdil s dcerami v kočárku a na sáňkách. Také jsem se tam připravoval na svoji uměleckou kariéru klavírního virtuóza a také jsem tam svoji uměleckou kariéru zakončil, když jsem na svém posledním (a zároveň prvním) koncertě po závěrečném akordu skladby "Kukačka" pýchou neviděl a netrefiv se na schody, zřítil jsem se dramaticky z pódia do publika. A také jsem si tam v sále domluvil své první pracovní místo v Praze, abych nemusel dojíždět za prací na český venkov, kde jsem, coby nečlen SSM,byl z Prahy po promoci vykázán. Tak mi takové hanobení dobrého jména Jezerky panem Hrušínským dost vadí.

Milan Šteindler

matka | 13.03.2020

Není jeden z těch herců na snímku Milan Šteindler ?
Ten hrál kdysi ve snímku "Kopytem sem, kopytem tam."
Že by tu fikci nyní celá grupa uskutečňovala ?

Re: Milan Šteindler

Jirka B. | 13.03.2020

Myslím, že to Milan Šteindler je. Ten, co se ještě s pár ostatními hlásí, že by zvládl doplňovat v Tescu rum, protože zrovna tahle tři písmenka pozná.

Přidat nový příspěvek