My nejsme ničím, buďme vším!

24.06.2019 21:51

My nejsme ničím, buďme vším!

Tak nějak skoro všichni se vyjadřují k nedělní demonstraci na Letné. Nebyl jsem tam, ani jsem ji on-line nesledoval. Agrotechnické lhůty nakázaly sklidit a zpracovat část dozrálého rybízu, tak jsem trhal, propařoval, produkoval štávu a zavařoval a vařil marmeládu. Prostě jsem pracoval na něčem užitečném.

Takže o Letné jen reflexně, co jsem pochytil.

1/ Bylo tam prý 250 000 lidí ( podle zkušeností jich asi bylo méně). I kdyby jich tam bylo 250 000, zbylých 9 750 000 lidí tam nebylo.

2/ Zajímalo by mne, kolik z nich ví něco bližšího o „zločinech“ A.Babiše? Kolik jich četlo předběžný audit? Já ho nečetl, ale četl jsem pár zhodnocení obsahu tohoto auditu od lidí, kteří se vyznají v kauze, v obsahu auditu a v evropském právu. Ti říkají, že audit nehovoří o zločinech A.Babiše, ale o bordelu v nakládání s dotacemi v českém prostředí. Takže nikoli Babiš, ale státní úředníci, a to za vlády nynější opozice. A EU, která dotacemi vytváří velmi nestandardní ekonomické prostředí, přímo vytvářející příležitosti k machinacím, korupci, nelegálnímu obohacování se

3/ Myslím, že z těch 250 000 demonstrantů se v problému nevyzná a neorientuje, jen vykřikuje, co diktují jejich loutkovodiči. Záležitost okolo dotací je věc odborná. To, jestli A.Babiš porušil zákon, by měl posuzovat a rozhodovat soud. Pakliže ano, měl by být odsouzen po právu, pakliže ne, měli by být odsouzeni všichni ti, kteří ho ze zločinů obviňovali. Jestli A.Babiš porušil zásady slušnosti, o tom by měli rozhodnout voliči v příštích volbách.

4/ Velmi pozoruhodné se mi zdálo, že jakási americká politoložka s velkým ohlasem od českých medií vzkazovala těsně před demonstrací do Česka, že vláda padne, pokud se demonstrace zúčastní 350 000 demonstrantů. Tak také zněly první odhady účasti, které uváděli pořadatelé. A také dopis s podporou demonstrantů od amerického velvyslnectví. Že by demonstrantům foukal do plachet západní vítr?

5/ Mimochodem, před pár měsíci byl A.Babiš vláčen za zavlečení svého syna do Ruska. Div ne souzen za únos. I tenkrát medii popichovaný dav šílel. Kde je ta kauza dnes? Vyšuměla! Tak se našla další. Až vyšumí i tato, najde se jiná.

6/ K těm z okruhu mých známých, kteří se účastnili: U mnohých platí „My nejsme ničím, buďme vším“, jak se tato komunita popisuje v Internacionále. Prostě si příslušností k davu demonstrantů řeší své problémy, své mindráky, svoji nicotnost. Stejný krok, stejný vous, každý by se vzteky kous. Synchronní tlukot srdcí a stejný krok, společné skandování, pocit síly. Zapomenout na to, že manžel je alkoholik, zapomenout na to, že mne žena bije, že mládí je v prdeli a já si chci ještě zařádit, zapomenout na to, že jsem před revolucí byl u komunistů, že jsem je poslušně volil. Teď mi kdosi ukázal nepřítele a já s tisíci ostatních mám pocit, že tvořím dějiny. Netvoříte, jen zmanipulováni stejně, jako reklamou na módní zboží hrajete někomu pimprlata. I já v 16ti letech nastoloval v osmašedesátém na prezidentský stolec Č.Císaře,o němž jsem toho věděl skoro jen to, co nám řekli organizátoři pochodu na Hrad, a když Císař v průběhu demonstrace odvolal svoji kandidaturu, alespoň jsme vyhnali z Národního schromáždění jeho předsedu B.Laštovičku. O něm jsem nevěděl vůbec nic, jen heslo“Laštovičko vyleť ven, Laštovičko už je čas!“ se mi líbilo a také jsem si připadal důležitý, že tvořím dějiny. Zmanipulovaný studentský pulec.

7/ A nakonec ještě k tomu, že jeden z herců, tuším, že nějaký Mádl, nazval demonstranty hrdiny. Já je za hrdiny nepovažuji. Za hrdiny považuji třeba chirurgický tým, který právě v době demonstrace operoval zlomený krček mého devadesátiletého tchána.

Jirka B.

P.S. A.Babiše jsem nikdy nevolil a asi nikdy volit nebudu. Aby bylo jasno.

 

Diskusní téma: My nejsme ničím, buďme vším!

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek