Na hraně

27.09.2018 20:25

 

Už jsem deset dní nic nenapsal a abych něco napsal, musel jsem se k tomu dokopat. Vlastně píšu jen z jakési nutné setrvačnosti, jen proto, že každý den v průměru sto lidí otevře můj blog a čeká, že si tam něco přečtou.

Ale mne nebaví psát a nemít žádnou zpětnou reakci. Vím, že těch sto lidí si přečte 500-600 stránek denně, ale nediskutují-li, je to, jako bych křičel do studny. Předhazuji své názory k diskuzi a není-li, nemá to psaní pro mne žádnou cenu. Pak je to jen práce s formulací a publikací vět. Své názory znám, mám je sám se sebou a pro sebe prodiskutované, nemusím je sám sobě psát. Píšu pro čtenáře. A pokud chtějí čtenáři jen číst a nepolemizovat, nemá to pro mne význam, je to jen práce a té mám i bez toho psaní více, než dost.

Aby měl tento blog nějaký efekt, musí být kontinuální. A nenajdou-li se na této adrese jiní autoři, měl bych tu kontinuitu udržovat sáím. A abych ji udržoval, muselo by mi to i něco přinášet, tedy minimálně tříbení názorů v diskuzi. A ta není.

Ne , že by nebyla témata. Ještě je bezprostředně například několik témat, která refelktují dovolenou v Rumunsku. První mělo být téma, zda je pro společnost lepší individuální svoboda, nebo zda je pro společnost užitečnější podřízení individuální svobody zájmu celku. V souvislosti s Rumunskem se k tomuto tématu nabízí například výsledek počínání „diktátora a kultu osobnosti“ Ceausesca, po kterém zústalo v Rumunsku spousta pozoruhodných změn a děl, což kontrastuje se spoustou devastovaných výrobních zařízení a obrovskou emigrací zplundrovaného porevolučního „svobodného a demokratického“ Rumunska. Ovšem nevím, zda se mám o článek usilovat, když odezva a diskuze bude nulová.

Asi se fakt nebudu do ničeho nutit, jestli přijde chuť, tak přijde. Možná zítra, možná za týden, nebo za měsíc.

Budete to ale vy čtenáři, kteří v průměrném počtu sta návštěvníků denně, tedy celkově několika set abonentů, patrně přijdete tím rozvolněním mé psací disciplíny o pravidelné čtení, které zde vyhledáváte. A možná, že i o celý blog.

Jirka B.

 

Diskusní téma: Na hraně

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek