My čekali jsme jaro a zatím přišel mráz

02.03.2018 09:14

My čekali jsme jaro a zatím přišel mráz.Takovou hroznou zimu nezažil nikdo z nás Alespoň ne na přelomu února a března. Teploty klesaly u nás až pod -15 a ve dne se držely pod – 10. Stavbu jsme zateplili plachtami a přerušili stavební práce, jen vevnitř , kde jsem dnem i nocí fajroval v krbových kamnech, se dalo stavebně příštipkařit. V domě běžel plynový kotel naplno, ale stačil tak akorát temperovat.

Výhodou holomrazu bylo snad jen to, že se okolní rybníky proměnily v perfektní kluziště. Denně na nich byly mraky bruslařů v co nejširším věkovém rozpětí. Naše vnučka ve věku 4+ chtěla na rybník každý den po školce, někdy jako  Dijkstrová (paměrníci  si vzpomenou na krasobruslařskou hvězdu mého mládí), někdy jako rychlobruslařka Sáblíková, včera jako kanadský hokejový obránce Al Dewsbury (čti Džusbery), což byl největší střihoun mistrovství světa v ČSR v roce 1959. V helmě a pukem na hokejce jí k ještě drsnějšímu výrazu chyběl jen zkrvavený chránič zubů. A já přešlapoval mrazem na ledě zachumlaný v teplém oblečení a vypadal jsem jako ponocný z Ladových obrázků.

A vlastně ještě jednu výhodu mráz přinesl. Vyráběl jsem eňoňůňo domácí zmrzlinu a nepotřeboval jsem zmrzlinovač. Prostě jsem připravil mixovanou ovocnou směs se smetanou, nalil jsem ji na terase v tenké vrstvě na plechový tác a za chvíli špachtlí seškraboval perfektní zmrzlinu. Hitem byla jahodovo-banánová, které sekundovala zmrzlina z kiwi a jablek, slazená medem a skořicovým cukrem. Škoda, že takový mráz nebývá v parných letních dnech, kdy by zmrzlinové orgie byly vhodnější. No co, nemůže mít člověk všechno.

Sledoval jsem v minulých dnech mrazivé teploty v teploměrovém suterénu a očekával, že dnes se začne podle slibů meteorologů oteplovat. A místo toho ráno sněžilo a teploty byly -8,5 Celsiových stupňů.

Holt my čekali jsme jaro a zatím přišel mráz. www.youtube.com/watch?v=ejoEdyygcw8

Od kamen

Jirka B.

Diskusní téma: My čekali jsme jaro a zatím přišel mráz

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek