Dlouhá bílá čára

22.07.2018 10:08

Dlouhá bílá čára

Nemám teď čas psát častěji. Přístavba našeho domu z krčkového zdiva v se dostává do finále a já cizeluji konečný vzhled vnitřních a venkovních zdí objektu. To znamená, že už šest neděl nedělám nic jiného, než že vstoje na lešení, podiu, či zemi, vsedě, nebo v kleče zamazávám a hladím spáru mezi jednotlivými kuláči a dávám tím zdím konečný vzhled. Zevnitř i vně. Je to stejně nekonečné, jako nakládat korbu náklaďáku kávovou lžičkou. Té spáry je hrubým odhadem něco okolo půl kilometru. Jsem někde za polovinou. Hrozný opruz. Ale konečný výsedek zatím minimálně naplnil mé očekávání.

Z výše uvedeného důvodu s psaním blogů liknám, takže v dnešním „Pelé mele“ toho bude za delší čas.

Babišova vláda dostala důvěru. Po ostudné debatě hlavně z opozičních lavic. Pro mne je vláda výsledek možného, vycházející z výsledku voleb a přístupu stran tzv. Demokratického bloku. Není pravda, že otevírá jako první vrata komunistům. Komunisté byli ve spoutě, ne-li ve všech dosavadních vládách. Dveře komunistům otevřel Havel Marianem Čalfou. Nebo Marian Čalfa Havlem.

V diskuzi v parlamentu mi mnozí oponenti připomínali jednu starou hračku. Čertíka vyskakujícího z krabičky. Trhlo se táhlem a z krabičky vyskočila figurka četíka. A vývoj příspěvků kritizujících vládu dokonce ve zkratce kopíroval i vývoj a modernizaci této hračky. Vyskakující čertík byl později nahrazen vyskakujícím kašpárkem, v poslední verzi jsem před časem tuto hračku zaznamenal jako z konzervy se topořící mužské přirození, které při erekci pískalo. Což je ovšem v ohledu k diskutujícím poslankyním genderově nekorektní.

Eliminace několika ministrů z vlády vzhledem k okopčené diplomce nevidím až tak jako bídu politického hejna, jako spíše bídu našeho vysokého školství. Jak je možné uznávat diplomky, které při kontrole po letech neprojdou: Je to ukázka toho, že vysoké školy nemají úroveň a jejich akreditace je jen šmé, které je umožněno požadavky EU na kvóty vysokoškoláků. Za nás studujících za socializmu byl titul jistou zárukou výběrové kvality, dnes většinou administrativní záležitost. Našich kvalitních vysokých škol a jejich kvalitních absolventů je menšina, většina jsou jen producenti a držitelé bezcenných papírů. Např. ročně přibývá okolo sedmi set většinou hloupých a bezcenných politologů. A třeba učňovské školství je zdevastováno a kvalitního vyučeného řemeslníka nenajdeš.

Skončilo MS ve fotbale. Podle mne bylo úspěšné a Rusko se vycajchnovalo. A to komentátor Bosák neunesl a místo toho, aby kvalitně komentoval fotbal, neustále protirusky politizoval. Já chci od redktorů medií, aby mne informovali, ne aby mně vnucovali své politické a společenské názory. Zvláště ne ve veřejnoprávním mediu a za moje peníze. Od Bosáka tedy chci, aby mne informoval, že “ jedna klička, druhá klička, Gut přihrává na Pantůčka a Pantůček na Guta, Gut to hraje do kůta, z kůta se to odrazilo, Bobrova to porazilo“ a nikoli, že MS nemělo v Rusku z mnoha důvodů být. Já zase vidím, že tam MS z mnoha důvodů být mělo a můžeme si o tom s Bosákem třeba popovídat někde na golfu, hrajeme ho oba stejně přibližně špatně, nikoli ale, aby zneužíval možnosti a hlásal propagandu při fotbale..

Když už jsme u toho fotbalu, jsem rád, že se podařilo zachránit mladé fotbalisty a jejich trenéra z pasti zaplavené podzemní jeskyně v Thajsku. Při záchranné akci se ruka k ruce vinula, tudíž se dílo podařilo. Byla to skvělá ukázka spolupráce napříč světem.

Stejně jsem na tom názorově při pohledu na setkání Trump a Putin v Helsinkách. Je nutné spolu mluvit, odbourávat překážky a směrovat ke spolupráci. Cesta opačným směrem je cesta k válce a ke zničení lidstva.

Že je z toho EU zděšena, je pochopitelné. Ne, že by jen kdo chvilku stál a stojí opodál, ale přímo bych řekl, že hroutí se to, hroutí. Ale co může čekat spolek, jehož nejvyšší představitel se neudrží v těch nejdůležitějších momentech na nohách. Jak ilustrativní:

www.youtube.com/watch?v=JKC_EeA4LUU

A o šarádách s "novičokem" už ani nepíšu.

A to je dnešní „Pelé mele“ celé.

Jirka B.

 

Diskusní téma: Dlouhá bílá čára

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek