Zemřela Jane Birkin

17.07.2023 16:13

Zemřela Jane Birkin

Zemřela další z legend mé generace. Je jich nějak čím dál, tím více. Tentokrát zemřela ve svých 76 letech herečka, zpěvačka, režiserka a také modní návrhářka Jane Birkinová. Narozena ve Velké Británii žila a zemřela ve Francii ve svém pařížském bytě na leukemii.

Jane Birkinové jsem si všiml v kultovním Antonioniho filmu Zvětšenina z roku 1966, kde hrála jednu z modelek fotografa Thomase, kterého zahrál David Hemmings. Už tenkrát mne zaujala.

Později se přestěhovala do Francie, kde se seznámila s hudebníkem, skladatelem, textařem, zpěvákem, hercem a zajímavou a kontroverzní postavou Sergem Gainsbourgem. A pokud vám dosud nedošlo, o kom píši tento nekrolog, tak se Sergem Gindbourgem, který se stal jejím druhým manželem, nazpívala v roce 1969 pro mne jednu z nejskandálnějších a při tom tak hezkou píseň „Je T´aime, moi non plus“, tedy po našem „Ž tém“.

Nemohu zapomnenout, jak ve vinárně Akropole na Pankráci někdy ve svých osmnácti jsem se po divokém kankánu „ploužil“ při této písni zavěšen do partnerky jako popelářský vůz do popelnice a v ultrafialovém světle mi zářily límeček a manžety od dederonky a ze šlicu z při kankánu prasklých kalhot na zadku spoďáry z jakési uměliny.

Mimochodem, pokud jste neviděli, doporučuji shlédnout film „Heroický život“, jehož část také popisuje manželství Birkinové a Gainsbourga.

Jane Birkinová nazpívala mnoho písní a natočila dost filmů. Ale možná, že pro mnohé jí nesmrtelnost přinesla její exkurze do světa módy, tedy její návrh na jednu z nejdražších kabelek světa, tedy kabelku „birkinku“ od firmy Hermes.

Odešla tedy další z legend, které formovaly můj život. Škoda. Ale co se dá dělat. Takový je život.

A teď tu písničku: Serge Gaisbourg a Jane Birkin „Je T´aime, moi non plus“. 

Zdraví a přeje zdraví

Jirka B.

 

Diskusní téma: Zemřela Jane Birkin

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek