Zemřel Wabi Daněk

16.11.2017 18:58

Zemřel Wabi Daněk

Kdybych se měl nějak zařadit do některé ze subkultur mého mládí, byl by vývoj následující : hippie, beatník, čundrák. To poslední mi tak trochu zůstalo dodnes. K takovému zařazení neodmyslitelně patřila i folková hudba a c&w music. Bylo tedy takřka jisté, že se nějakým způsobem musím setkat s bardem těchto stylů Wabi Daňkem. A setkal jsem se zprostředkovaně jeho písničkami i osobně na asi dvou setkáních prostřednictvím známých a nakonec mne jeho hudba provázela asi 2/3 mého dosavadního života.

Poprvé jsem Wabi Daňka ještě jako zpívajícího saniťáka zaznamenal někdy na přelomu 60. a 70. let na jakémsi festivalu v Lucerně, naposledy jsem navštívil jeho koncert na Dni Kozla letos v létě ve zdejším pivovaře. Bylo to jedno z jeho posledních veřejných vystoupení, možná jeho poslední koncert vůbec.

Wabi Daněk již nikdy nebude „nohama stírat rosu na kolejích“. Dnes zemřel.

Je listopad, takže k připomenutí a ke vzpomínce „Píseň, co mne učil listopad“:

www.youtube.com/watch?v=cwGQUYtumek

Jirka B.

Diskusní téma: Zemřel Wabi Daněk

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek