Umřel kluk z naší party

18.09.2017 12:29

Umřel kluk z naší party

Kdepak jste se toulaly, moje malé děti?

S naším tátou, s tím to jde od desíti k pěti.

Celou noc vám problouznil o divokých husách...

ale hoši, proboha, co to máte v pusách?!

To jsou dýmky, maminko, podívej se na ně.

Když je zima, zabafáme, ohřejem si dlaně.

Petr Šabach Opilé banány

Umřel spisovatel Petr Šabach. Je mi, ačkoli jsme se nikdy nepotkali, jako by umřel kluk z party mého mládí.

Petr Šabach byl o půl roku starší, než jsem já. Jeho povídky a novely popisovaly hlavně příběhy a historky z období let +- šedesátých. Jestli jsem nepřečetl od něj všechno, pak toho, co mi uteklo, je málo. Vždyť to bylo moje dětství, puberta a dospívání. Mockrát se mi stalo, že když jsem ty příběhy četl, bylo mi, jako bych sám vzpomínal a podvědomě jsem se snažil vybavit, který že to ten Šabach z těch mých parťáků byl. To nebyla literatura, to byl můj život.. Šabach ho prožíval v Dejvicích a Bubenči, já na Pankráci a v Nuslích.

Fakt je, že mi je, jako by umřel jeden z kluků z  naší party.

Škoda, že už Petr Šabach nic nenapíše.

Jirka B.

Diskusní téma: Umřel kluk z naší party

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek