Tak to u nás v Česku chodí

30.03.2023 17:44

Tak to u nás v Česku chodí.

Dostal jsem obsílku z pošty. Výhradně jen do vlastních rukou adresáta. Je už to zhruba měsíc. Šel jsem si pro zásilku a po prověření a ověření mi vydali  žlutou obálku. Obálka přišla z Ministerstva vnitra. Hrklo ve mně  a "Už je to tady!" byla má první myšlenka. Nebylo. Bylo to oznámení o tom, že mi byla coby osobě samostatně výdělečně činné zřízena ze zákona datová schránka, přes níž se mnou budou nyní výhradně komunikovat úřady. Chceš nechceš, přes to nejede vlak! Prý si mám schránku aktivovat, nebo mi ji po 15. dnech bude onen úřad automaticky aktivovat sám.

Nejdříve mne to poněkud namíchlo, protože už cca 8 let nejsem OSVČ, nýbrž důchodce sponzorovaný ČSSZ, ale nakonec jsem si řekl "Budiž!" a vykašlal se na nějaké reklamace. Na aktivaci jsem se vykašlal s úvahou, že dočkám času, jako husa klasu a až potřeba přijde, tak nějak se schránkou naložím.

Dnes tak nějak byla příležitost, a tak jsem schránku poměrně složitě a sofistikovaně otevřel. Jedno heslo vyměnil za druhé, to bylo krátké a slabé, tak znovu, vše potvrdil a datovou schránku, tento výplod a výkvět české digitalizace úředního šimla, otevřel a vstoupil do onoho digitálního zázraku.

Měl jsem tam dvě zprávy. První byl jakýsi technický přípis o správě schránky. Druhá zpráva mi sdělovala, že mi byla zřízená a aktivovaná schránka zrušena, neboť již nejsem OSVČ. Zkusil jsem do své schránky vstoupit podruhé, už se nezdařilo. Schránka byla nepřístupná. Tak už zase žádnou datovou schránku nemám. Lehce nabyl, lehce pozbyl.

Tak to u nás v Česku chodí.

Zdraví a přeje zdraví

Jirka B.

Diskusní téma: Tak to u nás v Česku chodí

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek