S novým jarem nový harém

31.03.2023 17:00

S novým jarem nový harém

S novým jarem nový harém, se za našeho mládí říkalo. Nevím, zda se to dosud říká, já už ne. Už +- 44 let. Teď už si s každým podzimem spíše říkám, zda se dočkám dalšího jara. A letos jsem se zase dočkal. Sice je počasí jako na houpačce, chvíli sluníčko, chvíli chumelemice, chvíli jako na Kopakabáně a chvíli jak v Aspenu, ale už je to jaro za dveřmi. A s ním jarní radovánky. Takže připravit zahradu, proházet kompost, zasít sadbu. Musím říci, že vzhledem k ekonomickým tlakům mne to nutí trochu zatlačit na pilu a rozšířit a zintenzivnit pěstební pozemky a úsilí. No, už mám něco vyseto, rajská jablíčka dědičné odrůdy býčí srdce vzešla tak rychle, že bych mohl (s nadsázkou) pomalu sklízet, začínají vylézat baklažány. Sazečka už vystrkuje v rychlícím květináči zelenou nať a česnek od podzimu už má tak 15-20 čísel. Ale dost práce na zahradě, vlastně to gró, ještě čeká.

Začal jsem také čistit bazén a připravovat ho na plaveckou sezonu. Jsem zatím na začátku a čeká mne ještě hlavně oprava filtru a výměna písku. No, ale už jsem se dokopal.

V rámci úspory energie a na drahé energii zatím část domu vytápíme krbovými kamny, takže oklestky a odřezky z dřeva na zahradě štěpkuji a využívám k topení. Letos jsme měli všichni štěstí, zima byla nebývale teplá, spotřeba paliv byla nízká, spousta připraveného dřeva zbyla na přesrok. Je to dvojsečné, občané ušetřili, ale zároveň přežila vláda, kterou zachránil svatý Petr. Kdyby opravdu byla zima-samec, tak to vláda se svojí energetickou politikou nepřežila a bylo by lépe.

A hlavně s novým jarem přišla i nová ragbyová sezóna. Celou zimu jsem absolvoval tři tréningy týdně a nyní už začaly turnaje, kde se ukáže zda je lehko na bojišti, když bylo ouvej na cvičišti.

Samozřejmě, že nejde o moji herní exhibici. Vozím na tréningy své dvě vnučky, takto hráčky oddílu sedmičkového ragby Strong Girls Czech Republic (tedy Velké Popovice, Kamenice a Stránčice) v kategorii U6 a U 10. Mé angažmá spočívá v dopravním servisu a hlavně fandění.

Starší z vnuček už v neděli absolvovala svůj letošní první turnaj na hřišti pražského Olympu v Břevnově na Markétě. Zatím, co v loňské sezóně byl jejich tým tak trochu nevyzpytatelný, tedy spíše otloukánek, než suverén, letos zahájili ((píšu -i-, protože v dosud čistě dívčím týmu nastoupil jeden kluk) sezónu drtivými vítězstvími ve všech utkáních. Přisuzuji to té tvrdé zimní přípravě, dobré hře a mému skvěle znělému fandění.

Je to povznášející vidět, kolik dětí se věnuje sportu. Vždy mne překvapuje to množství mladých ragbistek a ragbistů, kteří zaplní na turnajích hřiště. Je dobře, že naše děti mohou žít v míru. Zatím. I v „našem“ ragbiovém týmu hrají dvě ukrajinské děti. Je dobře, že se mohou odreagovat od situace u nich doma a užívat si společně se svými vrstevnicemi a vrstevníky.

Jak je vidět, blížící se jaro přináší mnoho starostí i radostí, hodně práce i potěšení. Tak ať si ho užijeme ve zdraví, spokojenosti a míru.

A pokud si neumíte představit malé slečny a mladé pány bojovat o ragbyovou šišku, tak ještě pár fotografií.

 

 

Zdraví a přeje zdraví

Jirka B.

 

 

 

Diskusní téma: S novým jarem nový harém

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek